Column: IKEA is net zoiets als hagelslag op je pindakaas

Image
Waarom CoffeeLab geen Starbucks-mentaliteit heeft
 

Waarom CoffeeLab geen Starbucks-mentaliteit heeft

 

“We denken niet in doelgroepen, maar in mentaliteiten”, stelt Jeroen Veldkamp, mede-eigenaar van CoffeeLab. Koffieliefhebbers die ‘durven kiezen voor het alternatief’ belanden volgens hem bij de Brabantse keten, in plaats van bij die grote Amerikaanse concurrent. Die aanpak lijkt te werken onder de rivieren, waar CoffeeLab binnenkort zijn vijfde vestiging opent.

Hier maakt Gucci opnieuw een uitstapje naar de horeca
 

Hier maakt Gucci opnieuw een uitstapje naar de horeca

 

Na het restaurant in Florence neemt Gucci zijn culinaire aspiraties nu ook mee over de grens. Naar Beverly Hills, Los Angeles om precies te zijn. Daar opende het luxemerk onlangs Gucci Osteria, met sterrenchef Massimo Bottura aan het roer. 

Column: IKEA is net zoiets als hagelslag op je pindakaas
 

Column: IKEA is net zoiets als hagelslag op je pindakaas

 

IKEA, wie is er niet groot mee geworden? Een van de meest inspirerende merken van Nederland is te vergelijken met ons favoriete broodbeleg: de retailer is al 43 jaar zo vanzelfsprekend als pindakaas.

Winnaar/verliezer van de week: Ontslagen werkneemster en betaalbaarshoppen.nl
 

Winnaar/verliezer van de week: Ontslagen werkneemster en betaalbaarshoppen.nl

 

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: een ontslagen werkneemster en betaalbaarshoppen.nl.

RetailTrends 3: VanMoof, NA-KD, TikTok en retailinspiratie uit Antwerpen
 

RetailTrends 3: VanMoof, NA-KD, TikTok en retailinspiratie uit Antwerpen

 

In het maartnummer van RetailTrends een groot interview met VanMoof-broers Ties en Taco Carlier, alles over hoe je een 'global brand' wordt en de retaillessen van Elise Vanaudenhove (Bristol).

 
Image
 

Advertorial

Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel 
 

Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel 

 

Veel mensen bekijken aankopen online, maar 73% shopt uiteindelijk in store. Leer hoe je die klanten in je winkel overtuigt, met de hulp van technologie.

Advertorial

Vier manieren om bij te blijven in de retail branche
 

Vier manieren om bij te blijven in de retail branche

 

De verandering in koopgedrag van consumenten is en blijft een uitdaging voor de retail branche. Enerzijds komt er steeds meer kennis over het gedrag van de klanten en hoe je daar efficiënt op kan inspelen en aan de andere kant leveren die ontwikkelingen steeds meer manieren op om alle verschillende klantbehoeftes 24/7 te bedienen.

In het maartnummer van RetailTrends:

 
Image
 
TikTok
 
Image
 
Interview Bristol
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 
 
Image
 

» Meer AH to go's in ziekenhuizen en kantoren

» Esprit steekt veertig miljoen in nieuwe webshops

» Zalando ziet topmanager vertrekken

» Stroopwafelwinkel in Negen Straatjes moet stoppen met 'horeca'

» NA-KD: geen handjevol influencers, maar een heleboel

Events save the date

Next Gen Retail in Berlijn - 2&3 april

Catch the Shopper - 23 april 

Changemakers in Retail - 28 mei 

The Eataly Experience - 17 & 18 juni

Fans Love Brands - 23 juni

RetailTrends Live! - 10 september

What's Next in Retail Tech - 12 november 

 
Image
 
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.