Image
 
Image
 

Waarom Jumbo niet meer zonder data kan

Jumbo is in een ongekend tempo uitgegroeid tot de tweede supermarktspeler in Nederland. Dat maakte dat onderbuikgevoel niet langer genoeg was en keiharde data de beslissingen van de retailer moest valideren. Tim Hehenkamp, executive director data & personalisation van de keten, vertelt tijdens World Retail Congress hoe dat in zijn werk gaat en toont groeicijfers die laten zien dat het werkt.

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
De sportwinkel van de toekomst in Singapore
 

De sportwinkel van de toekomst in Singapore

 

Hoe blijf je als fysieke winkel relevant in de 21ste eeuw? Dat is een vraag waar veel retailers uiteraard mee worstelen. De door Ministry of Design ontwikkelde winkel van Durasport in Singapore is een mogelijke oplossing.

Hoe kan de groothandel van stuck in the middle naar king of the middle?
 

Hoe kan de groothandel van stuck in the middle naar king of the middle?

 

Groothandels hebben net als retailers te maken met structurele veranderingen, waarbij nieuw klantgedrag en nieuwe klanteisen doorwerken. Door de groeiende transparantie in de markt dreigt zelfs uitschakeling van hun rol. Maar volgens Jos Voss en Olaf Zwijnenburg is het nog niet te laat en zijn er kansen om hun kwetsbare positie in het midden om te draaien en er een kracht van te maken. 

 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 5: Ben & Jerry's, Lululemon en de worstelingen met instore tech
 

RetailTrends 5: Ben & Jerry's, Lululemon en de worstelingen met instore tech

 

Veertig jaar na oprichting maakt ijsmerk Ben & Jerry’s zich nog steeds – vaak met een knipoog – sterk voor een rechtvaardiger wereld.

Wat is juist over de terugstuurcultuur van webwinkels?
 

Wat is juist over de terugstuurcultuur van webwinkels?

 

Het retourneren van bestellingen is dagelijkse kost voor retailers met een webwinkel. In Nederland bevinden kleding en schoenen zich met dertig procent in de grootste categorie. Dit en andere feiten over de 'retourcultuur' in deze infographic.

Advertorial

Digitale innovatie met betrouwbare IT-serviceproviders
 

Digitale innovatie met betrouwbare IT-serviceproviders

 

De toekomst van de detailhandel is nu. Interactieve paskamers, winkels zonder personeel of een systeem om het aantal voetgangers te monitoren.

Advertorial

Kom alles te weten over bestelzuilen en self-service kiosken
 

Kom alles te weten over bestelzuilen en self-service kiosken

 

Prestop organiseert op 23, 24 en 25 mei 2019 wederom hét grootste event rondom bestelzuilen en self-service kiosken.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» Action boekt opnieuw meer winst

» Yoox Net-a-Porter introduceert kopen via Instagram

» HEMA opent even geen winkels in Engeland

» MediaMarkt versnelt dienst voor telefoonabonnementen

» Witteveen-eigenaar sluit deuren OVS-winkels

Events save the date

Changemakers in Retail 23 mei 2019

Next Gen Retail à Paris 4 & 5 juli 2019

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 12 november 2019

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.