Een winkel in Shanghai met een koninklijk tintje

Image
Waarom Crisp wél winst gaat maken met online boodschappen
 

Waarom Crisp wél winst gaat maken met online boodschappen

 

App-only verssupermarkt Crisp ligt twee jaar na zijn oprichting op koers voor winst. Dat valt van veel concurrerende online foodaanbieders niet te zeggen. Waar zit het geheim? We praten bij met oprichter Tom Peeters van de voormalige RetailRookie.

Betekent corona het einde van contant geld in de VS?
 

Betekent corona het einde van contant geld in de VS?

 

'Cash is king', zeggen ze ook wel in de Verenigde Staten. Maar mede door de coronacrisis worden briefjes en munten steeds vaker vervangen door digitale betaalmethoden. Betekent de pandemie het einde voor contact geld in Amerika? Dat zie je in deze video.

The Body Shop: 'We hebben onze ziel verloren'
 

The Body Shop: 'We hebben onze ziel verloren'

 

Na jaren onder L’Oréal is The Body Shop sinds drie jaar in Braziliaanse handen. Het betekende het startpunt van een transformatie naar een nieuw gezicht. Of beter, een oud gezicht. Terug naar de roots is het devies voor de cosmeticaketen. General manager Hugues Laurençon zit op de biechtstoel. “The Body Shop was altijd een activistisch merk, maar we zijn opgegaan in de massa.”

Image
Een winkel in Shanghai met een koninklijk tintje

Zeg je Jan Taminiau, dan zeg je ook al snel Máxima. De Nederlander is een van de favoriete modeontwerpers van de koningin. In Shanghai opende hij onlangs zijn derde winkel.

Advertorial

Innovatieve retailtechnologie in tijden van corona
 

Innovatieve retailtechnologie in tijden van corona

 

Maart 2020... een periode die het retail landschap heftig door elkaar schudde en waarin ook wij werden uitgedaagd om snel te schakelen en nieuwe technologieën en innovaties te lanceren. In deze blog zet ik de belangrijkste graag op een rij. 

Advertorial

Royal Reesink focust op geautomatiseerde magazijnoplossingen
 

Royal Reesink focust op geautomatiseerde magazijnoplossingen

 

Door de sterke groei van de intra logistiek, de versnelling van de e-commerce en de "industry 4.0"-trends, groeit de behoefte aan geautomatiseerde opslag en material handling. Royal Reesink speelt hier met de divisie Reesink Logistic Solutions succesvol op in.

Service

Podcast: Retaillessen van Casper Meijer (Welkoop)
 

Podcast: Retaillessen van Casper Meijer (Welkoop)

 

In deze podcastaflevering spreken we met Casper Meijer, ceo van Welkoop en voormalig topman van Blokker Holding.

Service

RetailTrends november: MediaMarktSaturn, Amac en special What's Next in Retail Tech
 

RetailTrends november: MediaMarktSaturn, Amac en special What's Next in Retail Tech

 

Het novembernummer van RetailTrends staat grotendeels in het teken van technologie. Zo spreken we Sonja Moosburger, managing director van N3XT, de innovatietak van MediaMarktSaturn. Verder interviews met onder meer Amac, Facebook en de retaillessen van Erik-Jan Mares (Zeeman).

In het novembernummer van RetailTrends:

 
Image
 
Erik-Jan Mares (Zeeman)
 
Image
 
Ed Bindels (Amac)
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 

» 'Absolute topdrukte' bij PostNL: pakketjes langer onderweg

» 'Aantal winkeliers dat cash accepteert opnieuw gedaald'

» Google voorspelt verlanglijstjes op basis van zoektrends

» Vomar wil af van alcoholverkoopverbod na 20.00 uur

» Ook Britse modeketen Bonmarché in de problemen

Events save the date

Stores That Wow 2021 - 11 februari

Fans Love Brands - 8 april

Next Gen Retail in Berlijn - 22 april

The Eataly Experience - 3 juni

Changemakers in Retail - 10 juni

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.