Een winkel in Shanghai met een koninklijk tintje
App-only verssupermarkt Crisp ligt twee jaar na zijn oprichting op koers voor winst. Dat valt van veel concurrerende online foodaanbieders niet te zeggen. Waar zit het geheim? We praten bij met oprichter Tom Peeters van de voormalige RetailRookie.
'Cash is king', zeggen ze ook wel in de Verenigde Staten. Maar mede door de coronacrisis worden briefjes en munten steeds vaker vervangen door digitale betaalmethoden. Betekent de pandemie het einde voor contact geld in Amerika? Dat zie je in deze video.
Na jaren onder L’Oréal is The Body Shop sinds drie jaar in Braziliaanse handen. Het betekende het startpunt van een transformatie naar een nieuw gezicht. Of beter, een oud gezicht. Terug naar de roots is het devies voor de cosmeticaketen. General manager Hugues Laurençon zit op de biechtstoel. “The Body Shop was altijd een activistisch merk, maar we zijn opgegaan in de massa.”
Zeg je Jan Taminiau, dan zeg je ook al snel Máxima. De Nederlander is een van de favoriete modeontwerpers van de koningin. In Shanghai opende hij onlangs zijn derde winkel.
Advertorial
Maart 2020... een periode die het retail landschap heftig door elkaar schudde en waarin ook wij werden uitgedaagd om snel te schakelen en nieuwe technologieën en innovaties te lanceren. In deze blog zet ik de belangrijkste graag op een rij.
Door de sterke groei van de intra logistiek, de versnelling van de e-commerce en de "industry 4.0"-trends, groeit de behoefte aan geautomatiseerde opslag en material handling. Royal Reesink speelt hier met de divisie Reesink Logistic Solutions succesvol op in.
Service
In deze podcastaflevering spreken we met Casper Meijer, ceo van Welkoop en voormalig topman van Blokker Holding.
Het novembernummer van RetailTrends staat grotendeels in het teken van technologie. Zo spreken we Sonja Moosburger, managing director van N3XT, de innovatietak van MediaMarktSaturn. Verder interviews met onder meer Amac, Facebook en de retaillessen van Erik-Jan Mares (Zeeman).
In het novembernummer van RetailTrends:
» 'Absolute topdrukte' bij PostNL: pakketjes langer onderweg
» 'Aantal winkeliers dat cash accepteert opnieuw gedaald'
» Google voorspelt verlanglijstjes op basis van zoektrends
» Vomar wil af van alcoholverkoopverbod na 20.00 uur
» Ook Britse modeketen Bonmarché in de problemen
Events save the date
Stores That Wow 2021 - 11 februari
Fans Love Brands - 8 april
Next Gen Retail in Berlijn - 22 april
The Eataly Experience - 3 juni
Changemakers in Retail - 10 juni
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.