Image
 
Image
 

Waarom Primera in merkwaarde steeg en Perry juist daalde

Bol.com, Albert Heijn en Kruidvat voeren voor het vijfde jaar op rij de lijst van de Nederlandse retailmerken met de sterkste merkwaarde aan. Een opvallende stijger in het Retail Merkenonderzoek is Primera, terwijl Perry juist een aantal plekken terugviel. Hoe zijn die mutaties te verklaren?

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
De democratisering van de kleermaker
 

De democratisering van de kleermaker

 

Gemak en customization worden steeds belangrijker. Niet alleen voor luxe items, maar juist voor basics, voorspelt Masahiro Ito van Zozo. Het Japanse fashionplatform wordt in hoog tempo actief in nieuwe markten om onlineshoppers zonder gedoe aan kleding in de juiste maat te helpen. Hoe? Iets met een bodysuit met witte bollen.

Zo helpt IKEA je met het inrichten van de kleinste woonruimtes
 

Zo helpt IKEA je met het inrichten van de kleinste woonruimtes

 

Inwoners van New York kunnen binnenkort voor hun inrichting terecht bij de IKEA Planning Studio in Manhattan. Hier kun je terecht voor allerlei slimme oplossingen voor een efficiënte inrichting van je huis.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Elf online beginnersfouten waarmee je klanten wegjaagt
 

Elf online beginnersfouten waarmee je klanten wegjaagt

 

Fysieke retail mag in absolute aantallen nog veruit het grootste deel van de omzet binnenhalen, de groei zit bij de webwinkels. Maar dat betekent niet dat het simpelweg openen van een webshop een garantie is voor daverende successen. Deze infographic zet elf veel gemaakte fouten op een rij die dodelijk zijn voor e-commercesucces.

RetailTrends 4: Rumag, Scotch & Soda en het Retail Merkenonderzoek
 

RetailTrends 4: Rumag, Scotch & Soda en het Retail Merkenonderzoek

 

Met brutale, herkenbare teksten claimt het Amsterdamse lifestylemerk Rumag een vaste positie in de timeline van steeds meer millennials.

Advertorial

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019
 

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019

 

De winnaars van de NRW Marketing Awards 2019 zijn bekend. De awards zijn een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied.

Advertorial

Een goede verzendverpakking leidt tot betere reviews
 

Een goede verzendverpakking leidt tot betere reviews

 

Voor veel klanten zijn reviews bepalend bij de keuze voor een webshop. Volgens Robert Jan Peters, eigenaar Sportshop.com, spelen verzendverpakkingen een belangrijke rol bij het verkrijgen van positieve reviews. “Mede dankzij de verzendoplossingen van Paardekooper scoren we goed.” 

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» Mexx-eigenaar betaalde 3,7 miljoen voor Fred de la Bretoniere

» Backwerk-eigenaar opent gerobotiseerde gemakswinkels

» Praxis komt met eigen loyaliteitsprogramma

» Bol.com verstuurt producten zonder doos

» Chinese warenhuisketen Miniso wil uitbreiden naar tienduizend winkels

Events save the date

Catch the Shopper 25 april 2019

Changemakers in Retail 23 mei 2019

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 12 november 2019

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.