Zelfs Primark heeft nu het geheim van beleving ontdekt. Maar al die honderdduizenden kilo's beleving, zitten consumenten daar nou echt op te wachten? Hans Verstraaten in ieder geval niet. Gelukkig biedt het bestaan van Action nog een laatste sprankje hoop.
De samenwerking tussen retailers en Pinterest lijkt strategisch. Het online prikbord heeft zo’n 265 miljoen gebruikers per maand en daarnaast wordt het door consumenten vooral gebruikt als zij van plan zijn geld uit te geven. Deze video vertelt onder meer hoe het platform zijn inkomsten genereerd.
Red Bull hanteert het strikte beleid ‘the bull never speaks’, maar voor Changemakers in Retail maakt de bull een uitzondering. Ook Ecover is erbij in de persoon van head of long term innovation Tom Doomen (een uniek merk én uitzonderlijke functie) en je ontvangt de belangrijkste lessen uit het Meaningful brands-onderzoek van Havas.
RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf retail-initiatieven met uitzicht op Earth Day volgende week.
De fysieke winkel is springlevend en biedt mooie kansen om je klant een onvergetelijke beleving te bezorgen. De VIP Fitting Room is alvast één onderdeel van een unieke Customer Experience. Benieuwd? Lees hoe deze innovatieve paskamer een stapje verder gaat. Retail 2020, here we come!
Het internationaal luxe lifestyle-merk BALR. heeft zijn drie winkels in Amsterdam, Utrecht en Maasmechelen beveiligd samen met Checkpoint Systems, wereldleider in dervingpreventie voor de retail.