Image
Wat blijft er over van de Wereldwinkels?
 

Wat blijft er over van de Wereldwinkels?

 

Dat de Wereldwinkels het niet gemakkelijk hebben, is al langere tijd bekend. Maar in het tempo waarin er nu winkels verdwijnen - bijna veertig in 2018 -. blijft er straks niet één meer over. Is er nog toekomst voor de fairtrade cadeauwinkels?

Hier brengt Bonprix de fysieke en online winkel samen
 

Hier brengt Bonprix de fysieke en online winkel samen

 

Bonprix onthult de details van zijn experimentele winkelconcept. Komende maand wordt een filiaal geopend in Hamburg, waar de voordelen van fysieke winkels worden gecombineerd met die van online winkelen. De app speelt een centrale rol en is ‘de toegangskaart en afstandsbediening van de winkel’.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 1: Marley Spoon, generatie Alpha en het effect van bricks op clicks
 

RetailTrends 1: Marley Spoon, generatie Alpha en het effect van bricks op clicks

 

De maaltijdbox mag dan de hype voorbij zijn, voor Marley Spoon is de rek er nog niet uit. De Duitse startup denkt uit te kunnen groeien tot een miljardenbedrijf.

Zo kwam de modulaire foodboulevard van Pathé tot stand
 

Zo kwam de modulaire foodboulevard van Pathé tot stand

 

De ultieme bioscoopbeleving begint bij Pathé ruim voordat je in je stoel plaatsneemt: bij de voordeur. Je kunt in Rotterdam niet om de Pathé Boulevard heen. De vergelijking met een foodfestival waar je van truck naar truck scharrelt om je favoriete snacks te scoren, is hier zomaar gemaakt.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Viral marketing: wat het is en waarom je het moet gebruiken
 

Viral marketing: wat het is en waarom je het moet gebruiken

 

'Viral' gaan, wie wil dat niet? Vaak gebeurt dat toevalligerwijs, maar het is wel degelijk mogelijk om daar met je marketingaanpak op te sturen. Deze infographic laat je zien hoe je dat voor elkaar kunt krijgen en wat de potentiële effecten daarvan zijn.

Advertorial

5 tips voor minder retourzendingen
 

5 tips voor minder retourzendingen

 

Retourneren kost je veel als online retailers, maar hoe verminder je retourzendingen?

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 

Advertorial

Retail ziet het licht
 

Retail ziet het licht

 

Lichtbronnen worden voornamelijk als functioneel gezien, maar licht kan een enorme impact hebben op de beleving in een winkel. Zonder erbij na te denken worden we aangetrokken door goed verlichte winkels en producten.

Advertorial

Benieuwd hoe Glenn en Jose het dagelijks waarmaken bij Lidl?
 

Benieuwd hoe Glenn en Jose het dagelijks waarmaken bij Lidl?

 

Waar de één een volledig traject heeft doorlopen bij Lidl, is de ander na 23 jaar overgestapt naar de supermarktketen. Glenn en Jose praten over het werk als supermarktmanager en over Lidl toen, nu en in de toekomst.

 
Image
 

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.