Wat een retailer succesvol maakt
Na 43 jaar trekt Blokker zich terug uit België en Luxemburg. De keten leed er al jaren verlies en wist het tij niet te keren. De 123 winkels worden verkocht en omgebouwd tot een discountformule. Waar ging het mis en wat komt er voor Blokker in de plaats?
“Als je je in een winkelomgeving alleen maar richt op verkoop, dan creëer je nooit een authentieke ‘spirituele’ plek en loop je gevaar om verwoest te worden”, beweert retailconceptdenker Ibrahim Ibrahim. Wat retailers volgens hem wel kunnen doen om te overleven en succesvol te zijn, vertelt hij in deze video.
RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week: drie apps die gebruikmaken van augmented reality.
Deze Happy Socks-winkel is zo vrolijk als de merknaam doet vermoeden
Happy Socks heeft onlangs zijn vijfde winkel in New York geopend. De nieuwe winkel is vrolijk en kleurrijk, beslaat zo'n zeventig vierkante meter en staat vlak bij Union Square in de wijk Manhattan.
Advertorial
De retailsector digitaliseert. Toch is de innovatieve manier van winkelen nog niet zo wijdverspreid als we eerder gedacht hadden. Wordt 2020 dan het jaar dat Virtual Reality definitief zijn doorbraak beleeft?
Veel mensen bekijken aankopen online, maar 73% shopt uiteindelijk in store. Leer hoe je die klanten in je winkel overtuigt, met de hulp van technologie.
In het februarinummer van RetailTrends:
» Douglas zet sterk eerste kwartaal neer
» Mr Marvis opent eerste fysieke winkel
» Otto wil klimaatneutraal zijn in 2030
» Aanbiedingensite Groupon stopt met verkoop producten
» IKEA laat klanten betalen met tijd
Events save the date
Next Gen Retail in Berlijn - 2&3 april
Catch the Shopper - 23 april
Changemakers in Retail - 28 mei
The Eataly Experience - 17&18 juni
Fans Love Brands - 23 juni
RetailTrends Live! - 10 september
What's Next in Retail Tech - 12 november
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.