Het hele verhaal van de Rotterdamse drugscrimineel Piet Costa
Hallo. 30 km/u mag dan de nieuwe norm zijn, voorlopig komt er geen extra budget voor verkeersveiligheid, zo blijkt. Daarnaast wil Delfshaven zichzelf afstoffen, en gaat het toch nog even over Museum Rotterdam. |
Vorig week stierf een 14-jarig meisje na een aanrijding op de Mathenesserlaan, de tweede verkeersdode op die straat dit jaar. Als direct gevolg besliste de gemeenteraad dat op onveilige straten 30 km per uur het maximum moet zijn. Maar of het verkeer veiliger wordt is de vraag, want budget voor rigoureus ingrijpen is er voorlopig niet. |
|
|
|
Om echt even voor te gaan zitten: een goed stuk over de opkomst en ondergang van de Rotterdamse cokesmokkelaar Roger P. (inderdaad, die van de martelcontainer). |
|
|
|
|
| Historisch Delfshaven ligt stilletjes te verkommeren, ingesloten tussen dijk, weg en spoorlijn. Zonde, dus bewoners, ondernemers en gemeente hebben samen een ambitieus verbeterplan opgesteld. |
|
|
|
De gemeente gaat 100 miljoen euro investeren in grote duurzame projecten in Rotterdam, denk aan recycling van plastic, infrastructuur voor waterstof of grootschalige opslag van energie. Er is óók 30 miljoen beschikbaar voor kleine bedrijven of particulieren. |
|
|
|
|
Citaat van de week | „Ze zijn bang en iedereen weet: het kan zo weer gebeuren. Waarom kunnen hier morgen geen tijdelijke stoplichten staan?” | Bewoner Gertjan van Schoonhoven over het dodelijke verkeersongeval vorige week op de Mathenesserlaan. |
|
|
|
|
|