Nu de langverwachte komst van Amazon eindelijk bevestigd is, barsten de onderzoeken naar en analyses over de effecten daarvan los. Centrale vragen: wat betekent het voor Nederlandse consumenten en retailers. De zes belangrijkste inzichten tot nu toe op een rij.
Bij Nederlandse luxe denken we al snel aan de opvallende modecreaties van Viktor & Rolf. Maar er zijn meer merken van eigen bodem die ook nog eens internationale allure hebben. De kleding van Frenken is namelijk niet alleen succesvol in eigen land, maar ook over de grens.
In het Chinese Hangzhou vind je Nova Pets. Een plek die speciaal is ontwikkeld om baasje en huisdier dichter bij elkaar te brengen. Naast de trimsalon en het café vind je onder meer een toilet, hotel en zwembad speciaal ontwikkeld voor honden en katten.
In het januarinummer van RetailTrends onder meer een interview met fonQ-ceo Antoine Brouwer, de wondere wereld van shoppingapp Wish en de retaillessen van Ronald van Zetten.
Technologie is in voortdurende ontwikkeling. Klanten verwachten op basis van hun mobiele ervaringen een persoonlijke en gebruiksvriendelijke aanpak en interactie die vertrouwd aanvoelen. Wat zijn de belangrijkste technologische trends voor 2020 die aan deze verwachtingen voldoen?