Helemaal niets kopen is natuurlijk het beste voor de planeet
Het Belgische Paprika, dat ook in Nederland actief is, neemt Promiss over. Het damesmodemerk gaat online verder. Topman Vincent Rousseau over de plannen met Promiss.
Wel of niet meedoen aan Black Friday dit jaar – de meningen zijn verdeeld. Deze retailers doen mee, maar dan wel met een twist.
Het novembernummer van RetailTrends staat grotendeels in het teken van technologie. Zo spreken we Sonja Moosburger, managing director van N3XT, de innovatietak van MediaMarktSaturn. Verder interviews met onder meer Amac, Facebook en de retaillessen van Erik-Jan Mares (Zeeman).
Het gebruik van WhatsApp in de communicatie met klanten wordt steeds normaler. Hoe haal je het maximale uit dit kanaal? Deze infographic biedt een aantal nuttige tips en voorbeelden.
Mud Jeans was in 2014 één van de allereerste RetailRookies. Het jeansmerk was toen het enige fashionmerk ter wereld met een leasemodel. Oprichter Bert van Son blikt terug op de ontwikkeling van zijn concept en heeft raad voor de RetailRookies van dit jaar.
Advertorial
Personeelsplanningen waren nog nooit zo onvoorspelbaar. De steeds veranderende maatregelen en het onverwachte coronaverzuim maken het extra uitdagend. Wat ga je doen: een tandje bij in het dc, of toch de service hooghouden in je winkels?
Met de speciale retail workshop ‘Focus op de Feestdagen’ van de Google Digitale Werkplaats leer je o.a. hoe (nieuwe) klanten je online kunnen vinden en hoe je het beste online kunt communiceren.
Service
Op de line-up staan onder meer Albert Heijn, Wehkamp, Jumbo Tech Campus, Para Ti, MediaMarktSaturn N3XT, futurist Christian Kromme, neurowetenschapper Dr. Roeland Dietvorst, techexpert Pamela Pavliscak en merkstrateeg Alain Sylvain.
In deze podcastaflevering spreken we met Geert-Jan Smits, oprichter van Flinders Design. We spreken uitgebreid over hoe hij zijn bedrijf met vallen en opstaan heeft opgebouwd. Smits gaat ook uitgebreid in op de veranderende rol van de fysieke winkel, de veranderende verdienmodellen in retail en de kansen die een crisis brengt.
In het novembernummer van RetailTrends:
» Paprika zet Promiss online voort
» Toch 'gewoon' Black Friday in België
» MediaMarkt: 'Innovatie hoeft niet perfect te zijn'
» IKEA lanceert meubelinruilservice in Nederland
» JD.com wil supermarkt in Nederland openen
Events save the date
Stores That Wow - 11 februari
Fans Love Brands - 8 april
Next Gen Retail in Berlijn - 22 april
The Eataly Experience - 3 juni
Changemakers in retail - 10 juni
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.