Verschillen tussen kerstinkopen in Europa en de VS 

 
Image
 
Image
 

Webshops en terugbetalen: waar gaat het mis?

Bijna twaalf miljoen Nederlandse consumenten hebben wel eens een online aankoop gedaan, zo meldde het CBS deze week nog. Maar de verwerking van de stroom aan online bestellingen gaat niet altijd zonder slag of stoot. Zo overtreedt bijna de helft van de webwinkels de wet als het om de terugbetaling van een online aankoop gaat.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Kerst en technologie komen samen in Macy's iconische etalages
 

Kerst en technologie komen samen in Macy's iconische etalages

 

Terwijl in Nederland Sinterklaas zijn hielen nog niet heeft gelicht, maken de Verenigde Staten zich al weken op voor Kerstmis. Zo ook de retailers in het land, onder wie warenhuis Macy's. De keten presenteert de etalages van zijn vlaggenschip in New York traditiegetrouw met veel bombarie en véél lichtjes. Naast traditionele kerstdecoratie krijgen ook technologie en interactie er een plekje.

Zes trends in e-commerce om in 2020 in de gaten te houden
 

Zes trends in e-commerce om in 2020 in de gaten te houden

 

E-commerce blijft zich razendsnel ontwikkelen, niet alleen in economisch opzicht maar zeker ook technologisch. Steven Fockema blikt alvast vooruit op 2020 en zet de grootste uitdagingen en kansen voor merken en retailers op het gebied van e-commerce op een rij.

RetailTrends 12: Luxespecial met Schaap en Citroen, The Society Shop en mevrouw Prada
 

RetailTrends 12: Luxespecial met Schaap en Citroen, The Society Shop en mevrouw Prada

 

In de luxespecial: een groot interview met Schaap en Citroen-ceo Mark van Nieuwkerk, het nieuwe concept van Chanel, exportluxe van Filling Pieces, Grönefeld en Frenken, een profiel van Miuccia Prada en de retaillessen van Hans Beer (The Society Shop).

Kerstinkopen in Europa en de VS: de verschillen
 

Kerstinkopen in Europa en de VS: de verschillen

 

Waar doen consumenten hun kerstinkopen? Laten ze zich leiden door advertenties op social media? En hoeveel denken ze te gaan kopen? Drieduizend mensen in de VS, Europa en Australië zijn ondervraagd.

Advertorial

Workshop: Aan de slag met Artificial Intelligence in retail
 

Workshop: Aan de slag met Artificial Intelligence in retail

 

Vooruitstrevende winkeliers kijken verder dan vandaag en zetten kunstmatige intelligentie in om ook in de toekomst succesvol te zijn. Benieuwd wat AI voor jouw organisatie kan betekenen? Dat leer je in deze workshop op 23 januari.

Advertorial

Verpakkingstrendtour Tokio: 'Te mooi om uit te pakken'
 

Verpakkingstrendtour Tokio: 'Te mooi om uit te pakken'

 

Verpakkingen vormen een intrigerend onderdeel van de Japanse consumptiecultuur. Verpakken is een kunst op zich. Producten worden met de grootste zorg en aandacht ingepakt. Alsof je een cadeautje voor de keizer koopt. Het is haast zonde om uit te pakken… 

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 

» Topman Wehkamp: 'We gaan het gewoon redden'

» Decathlon neemt hockeymerk Dita over 

» Marks & Spencer teelt verse kruiden in Londense winkels

» CCV waarschuwt ondernemers: 'Klanten kunnen straks niet meer pinnen'

» Web- en woonwinkels zetten veel meer om

Events save the date

Stores That Wow  11 februari 2020

Next Gen Retail in Berlijn 2&3 april 2020

Catch the Shopper 23 april 2020

Retail & Brands Festival 10 september

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.