WEEKOVERZICHT: Blokker, Zalando, Mark Rutte, PostNL, Google Shopping, INretail, Dekbed-Discounter, JD.com, Ikea, Amazon, ACM, Topbloemen.nl, Wouter Kolk, Picnic

1 maand geleden
  • Html
  • Tekst
Eerste Nederlandse winkel aangesloten op Zalando | Mark Rutte over retailtransformatie: ‘Nederland interessante casus’ 17 mei 2019
Online versie
Blokker zet winkelvoorraad in voor click & collect
[Nieuws] Blokker is van plan om 'op korte termijn' meer met click & collect te doen. De retailer gaat winkelvoorraad online aanbieden. Bestellingen kunnen dan in de winkel worden afgehaald.
Eerste Nederlandse winkel aangesloten op Zalando
[Nieuws] Marc O’Polo is de eerste retailer in Nederland die Zalando-orders vanuit winkels gaat verzenden. De vestiging in Den Haag heeft de primeur.
Wat koopt de Nederlandse consument online?
[Advertorial] De Nederlandse online consumentenbestedingen groeien ieder jaar weer spectaculair. Digitaal liggen er nog altijd volop kansen voor retailers. Wil jij weten wat de Nederlandse consument vooral online shopt? En wat vooral ook niet? Download dit rapport en je komt erachter.
Mark Rutte over retailtransformatie: ‘Nederland interessante casus’
[Nieuws] Als het retaillandschap ergens snel verandert, is het wel in Nederland volgens Mark Rutte. ‘Voor de sector betekent dit: meegaan in dit tempo, innoveren en jezelf opnieuw uitvinden.’
‘PostNL bang voor komst Alibaba’
[Nieuws] PostNL kijkt met vrees uit naar de komst van Chinese e-commercegigant vanwege de concurrentie in de pakketdivisie. Dat staat in de risico-paragraaf van de jaarrekening.
Wil jij ook je conversie en klantretentie verhogen?
[Advertorial] Hoe kun je AI inzetten om sneller te experimenteren en een seamless customer journey te creëren die de klantretentie en conversie verhoogd? Digital & Data Director Kuldiph Singh van Innogy (Essent) weet door zijn jarenlange ervaring als geen ander hoe je slim artificial intelligence tools inzet. Als keynote spreekt hij op 17 juni op het gratis kennisevent Where Marketing Meets Service.
Google Shopping wordt winkelcentrum voor iedereen
[Nieuws] Google kondigt een aantal grote wijzigingen aan voor zijn Shopping-tak. Kern van het verhaal: iedere consument beschikt straks over een eigen gepersonaliseerde shopping pagina.
INretail: ‘Niet bezig met e-commerce cao'
[Nieuws] INretail bouwt niet aan een ‘e-commerce cao’ met Picnic, zoals de websuper meldt. ‘Het is wel een mooi compliment voor ons’, reageert de vereniging.
Dekbed-Discounter verhuurt ook banken
[Nieuws] Dekbed-Discounter verhuurt nu ook banken. Een jaar geleden startte de onderneming met de verhuur van boxsprings, maar heeft daar nu dus ook banken aan toegevoegd.
‘Ecosystemen gaan retailwereld domineren’
[Nieuws] In de nieuwe retailwereld staan ecosystemen centraal. Daarin werken retailers innig samen met merken, geholpen door specialisten op onderdelen.
Ikea wil mee in e-commerce en past daarom logo aan
[Nieuws] Het nieuwe dynamische logo dient als flexibele optie voor IKEA zijn om consumenten online meer emotioneel te verbinden met het merk.
Zijn prijsafspraken echt zo slecht?
[Opinie] Prijsafspraken zijn juridisch verboden. Toch is het maar de vraag of de consument hier de dupe van is. Betoogt Marcel Landeweerd van stichting WebwinkelKeur.
Amazon investeert in Deliveroo
[Nieuws] Amazon heeft zich ingekocht bij de Britse maaltijdleverdienst Deliveroo. De e-tailer leidt een investeringsronde van 575 miljoen dollar.
ACM onderzoekt prijsafspraken bij online verkoop van tv's
[Nieuws] Fabrikanten van televisies worden ervan verdacht in minimumprijzen op te leggen aan Nederlandse webwinkels om zo prijzen kunstmatig hoog te houden.
Topbloemen.nl opent eerste fysieke winkel
[Nieuws] De bloemenbezorgsite biedt vanaf 16 mei de klant nu ook de mogelijkheid om een bos bloemen in een winkel op te halen. Ook kunnen klanten zelf een plukboeket samenstellen.
Het redesign van … Hout op Maat
[Interview] Webwinkels vertellen over hun nieuwe websitedesign. Wat is er veranderd, vergeleken met de oude site? Twinkle sprak met Marieke van Wijk, mede-eigenaar van Hout op Maat.
Wouter Kolk: ‘Partnernetwerk cruciaal voor omnichannel groei’
[Nieuws] Volgens Wouter Kolk is Ahold Delhaize wezenlijk anders gaan denken over partners. Dat past bij het ‘schaalbare ecosysteem’ waaraan het concern werkt.
Picnic is disruptief bezig, maar niet helemaal eerlijk over de cijfers
[Nieuws] Picnic is een luis in de pels van Albert Heijn als het gaat om online bezorging. AH verliest snel marktaandeel in plaatsen waar de nieuwe marktspeler sinds een jaar of langer actief is.
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware en is ontworpen door gracious. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.

Deel deze nieuwsbrief op

Gerelateerde nieuwsbrieven

© 2019