9 juni 2023
Twitter Facebook Linkedin Online versie
Twinkle
image
image
Een label voor vaak geretourneerde producten
[Onderzoek] Amazon is in de VS begonnen met het labelen van producten als ‘vaak geretourneerd’ om klanten te attenderen op artikelen die regelmatig worden teruggestuurd door ontevreden kopers. De nieuwe labels zijn bedoeld om teleurstellingen bij de klant te voorkomen en om het aantal retouren te verminderen. Zijn deze labels een goed idee van Amazon, of is het betutteling van zijn verkopers? Heeft dit in Nederland een kans van slagen? We leggen de kwestie voor aan enkele webshops.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
PostNL verrast door hoeveelheid online bestellingen
[Nieuws] Pakketbezorger PostNL heeft te maken met vertragingen bij het bezorgen en retourneren van pakketten. De hoeveelheid pakketjes als gevolg van het gestorte vakantiegeld is meer dan verwacht.
twitter facebook linkedin
lees verder
Inschrijvingen Grand Prix Content Marketing geopend!
[Advertorial] De Grand Prix Content Marketing zijn er weer, al meer dan 10 jaar dé vakprijzen voor contentmarketing! Doe mee aan deze prestigieuze prijsuitreiking en laat je contentmarketingstrategie schitteren. Win erkenning, leer van inspirerende cases en bouw waardevolle connecties op. Inschrijven kan tot 13 september. Voor meer informatie en inschrijvingen, bezoek onze website. #GPCM2023
image
image
Vinted geeft verkoopinformatie gebruikers door aan Belastingdienst
[Nieuws] Verkoopplatform Vinted geeft vanaf januari 2024 aan de Belastingdienst door hoeveel omzet de verkopers op het platform hebben gemaakt. Dat betekent niet meteen dat klanten belasting moeten betalen over de verkopen.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
Aldi Express in de VS: binnen een half uur je boodschappen in huis
[Nieuws] De Duitse supermarktketen Aldi gaat ‘flitsbezorgen’ in Amerika. Samen met het Amerikaanse technologiebedrijf Instacart heeft de keten Aldi Express opgezet waarmee ze bezorging binnen een half uur beloven.
twitter facebook linkedin
lees verder
De kracht van woorden en muziek
[Advertorial] Typhoon, de inspirerende artiest en woordkunstenaar, komt spreken op de NIMA Marketing Day. Mis de keynote van Typhoon, samen met Tambr, niet waarin we dieper ingaan op de kracht van woorden en muziek. Als hét grootste marketingevent van Nederland biedt de NMD meer dan 50 toonaangevende sprekers die jou als vakgenoot slimmer en beter maken. Wacht niet langer en bestel nu je ticket met 20 euro korting.
image
image
Nieuw in de Markt: Bloshing
[Interview] Bloshing is een nieuwe naam in de kunstbloemenmarkt. In de webshop zijn zijden bloemen met (of zonder) bijpassende vazen te koop.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
Nederlander op 1 bij online bestellen van fashion
[Nieuws] Nederlanders kopen online veel meer schoenen, kleding en tassen dan andere Europeanen. Maar liefst 77 procent van de Nederlanders, terwijl dit percentage op Europees niveau op 59 procent ligt. Vorig jaar lag dit percentage voor Nederlanders nog op 71 procent.
twitter facebook linkedin
lees verder
Jubileumeditie CrossBorder Event: 19 september 2023
[Advertorial] Het CrossBorder Event bestaat 10 jaar en daar zijn we trots op! Ben jij klaar om de wereld te veroveren? Laat je dan inspireren door dé experts op het gebied van crossborder e-commerce, marketing en leiderschap. Ontdek waarom crossborder e-commerce van levensbelang is als je je afzetmarkt wilt blijven vergroten. Leer hoe je de complexiteit én uitdagingen van internationale expansie binnen jouw organisatie kunt overwinnen. Mis deze kans niet en meld je aan voor het CrossBorder Event op dinsdag 19 september!
image
image
Mollie schrijft recordverlies in 2022
[Nieuws] Betaalbedrijf Mollie kan weer een dubbelrecord in zwart en rood op zijn naam schrijven. Vorig jaar schreef Adriaan Mol met zijn bedrijf zijn grootste verlies én grootste omzet ooit.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
Opsplitsen moederbedrijf Thuisbezorgd.nl dringend nodig volgens analisten
[Nieuws] Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, moet volgens de analisten van de Amerikaanse zakenbank Citi ‘dringend’ opsplitsen. Men verwacht dat de koers van het marktaandeel een flinke impuls zal krijgen hierdoor.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
Starbucks breidt koffiebezorging uit in VS
[Nieuws] Starbucks is in de VS een samenwerking aangegaan met CloudKitchens. Via de ghost kitchens van die partij wil de Amerikaanse koffiegigant zijn bezorging uitbreiden.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
Amazon zet AI in bij controle op beschadigingen
[Nieuws] Het Amerikaanse online platform Amazon gaat in meerdere grote magazijnen in de VS en Europa AI inzetten om beschadigde items op te sporen voordat ze naar klanten verzonden worden.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
EuroParcs opent onbemande parkwinkeltjes
[Nieuws] Vakantiepark EuroParcs opent tot het einde van het jaar in tien parken verspreid over Nederland onbemande parkshops.
twitter facebook linkedin
lees verder
image
image
Intersport: ‘60 procent omzet lokale winkels in 2030 online’
[Nieuws] Sportretailer Intersport ziet steeds meer klanten weer naar de fysieke winkel trekken. Daardoor neemt ook de online omzet bij de lokale winkels fors toe.
twitter facebook linkedin
lees verder
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware en is ontworpen door gracious. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.