"Ik laat me graag inspireren door buitenlandse concepten, zoals The Shop at Bluebird in Londen." Dat zei Victor van Nieuwenhuizen, die onlangs afscheid nam als topman van Sissy-Boy, drie jaar terug in RetailTrends. Die winkel heeft zichzelf nu grondig heruitgevonden.
Een compleet zinloos en totaal achterhaald instituut. Hans Verstaaten heeft weinig op met de Kamer van Koophandel, waarvan hij zich geen enkele bestaansreden kan voorstellen. En wat doen die vijftienhonderd medewerkers de hele dag?
Christine Boland Trends & Mindsets en RetailTrends Media nodigen je uit om deel te nemen aan de vierde editie van het Jaarcongres Trends & Transities in Retail. Het event is voor iedereen die geïnteresseerd is in de veranderende consument en alle kansen die zichtbaar worden wanneer je de complexe tijdsgeest werkelijk kunt doorgronden.
RetailTrends geeft wekelijks een beeld van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. In deze editie aandacht voor een opvallende overstap van de JC Penney-topman, een voormalig Walmart-bestuurder die zich op dieren stort en een nieuwe baas voor Lidl in de Verenigde Staten.
In piekperiodes kunnen retailers hun omzet verhogen met slimme aanbiedingen. Uit onderzoek namens supplychainspecialist Zetes blijkt echter dat ze maar liefst 35 procent van de door klanten geplande uitgaven mislopen door ontbrekende realtime informatie.