| In het Lego House in Billund wordt een restaurantconcept getest, waarbij kinderen met Lego-stenen hun eigen menu kunnen samenstellen. Nadat ze een blokje hebben gescand, wordt het gerecht door minifigures bereid, waarna twee gerobotiseerde obers de maaltijd overhandigen. |
| Succes staat gelijk aan groei en vice versa. Bij stagnatie of krimp gaan de alarmbellen af. Nergens voor nodig, zegt de Britse econoom Kate Raworth. Zij rekent af met de jacht naar groot, groter, grootst. “Als iets altijd maar groter wordt, vernietigt het zichzelf.” |
| Het leest als een jongensdroom. Via zijn bijbaantje leert Vincent Alkema de oprichters van Op=Op Voordeelshop kennen, hij opent een franchisevestiging en neemt de formule over. Alkema neemt ons mee in de indrukwekkende opmars van Op=Op Voordeelshop in ons land. |
| Begin dit jaar ging-ie open in Shanghai: de eerste winkel van chatapplicatie WeChat. Weliswaar tijdelijk en onbemand, maar een winkel was het zeker. Iedereen met een account bij de Chinese tegenhanger van WhatsApp kon door het scannen van een QR-code het glazen gebouw betreden. |
| Christine Boland Trends & Mindsets en RetailTrends Media nodigen je uit om deel te nemen aan de vierde editie van het Jaarcongres Trends & Transities in Retail. Het event is voor iedereen die geïnteresseerd is in de veranderende consument en alle kansen die zichtbaar worden wanneer je de complexe tijdsgeest werkelijk kunt doorgronden. |
| In Tartu, de tweede stad van Estland, is een mooi ‘Hollands’ nieuwbouwproject gerealiseerd. Thermoflor en Nederlandse consorten realiseerden hier de complete start-up van een nieuwe tuincentrumketen: Gardest. |
Trends & Transities in Retail 19 juni 2018
Retail & Brands Festival 6 september 2018
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.
|