Zo sleutelt IKEA aan zijn 'wegwerp'-imago
Door de coronacrisis staat veel winkeliers in de non-food het water aan de lippen. Zes van hen deelden hun zorgen deze donderdag via een Zoom-sessie met koningin Máxima. RetailTrends keek en luisterde mee.
Een onprofessioneel ogende webshop zou je zomaar klanten kunnen kosten: volgens WebsiteBuilderExpert verlaat 38 procent van de bezoekers een website als hij of zij het design niet aantrekkelijk vindt. Maar hoe ziet een goede, aantrekkelijke website er anno 2021 uit?
Laten we eerlijk zijn, het nieuwe decennium is met flink wat hobbels van start gegaan, niet in de laatste plaats wat klantervaringen betreft. Om het hoofd boven water te houden, was het belangrijk voor retailers, waar dan ook ter wereld, om hun klanten te blijven bedienen.
IKEA staat naast zijn gehaktballetjes vooral bekend om zijn goedkope, niet al te duurzame meubels. Van dat hardekkige ‘wegwerp’-imago wil de Zweedse meubelreus, die tegenwoordig heel wat ambitieuze duurzaamheidsdoelen heeft, maar wat graag af. Bloomberg legt in deze video uit hoe IKEA aan zijn groene imago werkt.
Advertorial
De tweede lockdown is een feit en heeft een zeer grote impact op het (digital) commercelandschap en daarmee ook op jouw organisatie.
Service
In deze podcastaflevering spreken we met Ronald Voogt, algemeen directeur van Beter Bed.
Onlangs verschenen op RetailTrends:
» 'Zorgen onder winkeliers over exitstrategie kabinet'
» Coolblue start met verkoop stroom en gas
» IKEA overspoeld met klachten over slechte service
» Douglas ziet omzet dalen, bevestigt winkelsluitingen
» Walmart opent nieuwe magazijnen met robots om aan vraag te voldoen
Events save the date
Fans Love Brands - 8 april
Next Gen Retail in Berlijn - 22 april
The Eataly Experience - 3 juni
Stores That Wow - 1 juli
RetailTrends Live - 9 september
Changemakers in Retail - 7 oktober
What's Next in Retail Tech -11 november
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.