Waarom zijn de laarsjes van Dr. Martens zo duur?

Image
Wordt een bezoekje aan de supermarkt ooit nog zoals het was?
 

Wordt een bezoekje aan de supermarkt ooit nog zoals het was?

 

Lege schappen tref je er nauwelijks nog aan, maar verder is er weinig 'normaal' in de supermarkt. Verplicht met een winkelwagentje naar binnen, anderhalve meter afstand houden, kuchschermen bij de kassa: twee maanden geleden ondenkbaar. Wordt een bezoekje aan de supermarkt ooit nog zoals het was? We vroegen het directeur Marc Jansen van brancheorganisatie CBL, met wie we eerst even terugkeken.

Dit is het nieuwste pareltje van Aesop
 

Dit is het nieuwste pareltje van Aesop

 

De winkels van cosmeticamerk Aesop schieten nog steeds als paddenstoelen uit de grond, zo ook in thuisstad Melbourne. Het merk opende er onlangs zijn dertiende filiaal, gevestigd op Melbourne Airport.

Waarom zijn de laarsjes van Dr. Martens zo duur?
 

Waarom zijn de laarsjes van Dr. Martens zo duur?

 

De werklaarsjes van Dr. Martens kostten in de jaren '70 nog geen drie pond. Nu ben je voor een paar Made in England-boots al snel 225 pond kwijt. Waarom zijn de laarsjes zo duur geworden, vraagt Business Insider zich af. 

 
Image
 
De wereld winnen is een hele toer
 

De wereld winnen is een hele toer

 

Van Heineken tot HEMA, Rituals en Rivièra Maison. Hollands glorie vinden we overal. Maar hoe doe je dat eigenlijk, een global brand worden? Want internationalisering lijkt geen extraatje meer, maar pure noodzaak.

Service

Webinar: Hoe je je merk klaarstoomt voor na de crisis
 

Webinar: Hoe je je merk klaarstoomt voor na de crisis

 

De Amerikaanse merkstrateeg Alain Sylvain zal in de RetailTrends-webinar laten zien dat je instincten moet activeren die niet vanzelf komen in tijden van crisis. Eén ding is zeker: de tijd van loze woorden is voorbij, het écht omarmen van je merkdoel om in de fundamentele behoeften van consumenten te voorzien begint. 

Advertorial

Een optimaal deurbeleid met de digitale klantenteller
 

Een optimaal deurbeleid met de digitale klantenteller

 

Social distancing blijft een belangrijke maatregel in de strijd tegen Corona. Maar hoe beperk jij het aantal personen in je winkel? Met de digitale klantenteller verloopt dit volledig automatisch en krijgen klanten aan de ingang van je winkel een ‘stop’ of ‘go’ bericht op basis van het maximaal aantal toegelaten bezoekers.

Service

Webinar: Hoe word je een post-corona succesverhaal?
 

Webinar: Hoe word je een post-corona succesverhaal?

 

Trendwatcher Cate Trotter weet het zeker: retailers die erin slagen goed te reageren op de huidige situatie zullen niet alleen overleven, maar ook succesvoller zijn als die achter de rug is. In haar webinar voor RetailTrends inspireert ze je om zelf een van die post-corona succesverhalen te worden.

In het aprilnummer van RetailTrends:

 
Image
 
House of Einstein
 
Image
 
De vrouw achter Amazon
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 
 
Image
 

» Hunkemöller maakt einde aan huurconflict

» Veel interesse voor doorstart Lief! Lifestyle

» Coronablog: Hunkemöller legt huurconflict bij, HEMA en Kruidvat slaan mondkapjes in

» Zalando lijdt verlies, maar verwacht forse groei

» Nieuwe invulling voor Hudson's Bay Enschede en Tilburg

Events save the date

RetailTrends Live! - 10 september

Catch the Shopper - 14 september

Changemakers in Retail - 7 oktober

What's Next in Retail Tech - 12 november 

Stores That Wow- 9 februari 2021 

Fans Love Brands - 8 april 2021

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.