| Mister Motley publiceert de correspondentie tussen kunstenaar Yaïr Callender en architect Tomas Dirrix in Lieve vreemde, en twee prijswinnaars: Lucie Horsch (Nederlandse Muziekprijs) en Johnny Pitts (Jhalak-prijs). |
|
Lieve vreemde: Yaïr Callender en Tomas Dirrix 'Het leven is toch zo veel rijker als je langzamer beweegt?' Online tijdschrift Mister Motley heeft in de rubriek Lieve vreemde de correspondentie tussen kunstenaar Yaïr Callender en architect Tomas Dirrix opgenomen. In hun eerste brieven constateren ze dat een ontmoeting met een vreemde behoorlijk uitzonderlijk is, in deze tijd van coronamaatregelen. De twee schrijven elkaar over hoe symbolen onze emoties kunnen beïnvloeden en over de wereld rondreizen versus het urenlang staren naar bloesem. 'Het leven is toch zo veel rijker als je langzamer beweegt? |
| |
LUCIE HORSCH KRIJGT DE NEDERLANDSE MUZIEKPRIJSuitreiking in het Holland Festival De twintigjarige blokfluitist Lucie Horsch ontvangt de Nederlandse Muziekprijs, de staatsonderscheiding voor klassieke musici. De wens is dat de uitreiking door Ingrid van Engelshoven, minister van OC&W, kan plaatsvinden in het Holland Festival tijdens het concert – zonder publiek – van het Orkest van de Achttiende Eeuw en Cappella Amsterdam. Lucie Horsch speelt dan composities van Louis Andriessen en Bach. Het Holland Festival en Radio 4 zenden op een nader bekend te maken moment een registratie uit van dit concert en de prijsuitreiking. |
| |
Johny Pitts wint de Jhalak-prijsvoor Afropean Met zijn debuut Afropean, Notes from Black Europe heeft de Engelse fotograaf / televisiepresentator / musicus Johny Pitts de Jhalak-prijs gewonnen, de jaarlijkse onderscheiding voor gekleurde schrijvers. Hij schreef Afropean na een reis van vijf maanden, waarin hij onderzoek deed naar het leven en de gemeenschappen van zwarte Europeanen in tien landen. Pitts was vorig jaar te gast in het Holland Festival bij het symposium Afropean, waarin werd onderzocht hoe kennis wordt overgedragen tussen generaties in de zwarte diaspora. |
| |
|