Podcast: Retaillessen van John van der Ent (Spar)

Image
Zal de crisis de mode-industrie voorgoed hervormen?
 

Zal de crisis de mode-industrie voorgoed hervormen?

 

De mode-industrie moet duurzamer en langzamer worden. En wel nu - terwijl de coronacrisis in volle gang is. Daarvoor pleiten inmiddels bijna tweeduizend ontwerpers, ceo’s en retailers. Is dit inderdaad hét moment om de sector te hervormen?

Zo introduceert Tmall 3D-shoppen
 

Zo introduceert Tmall 3D-shoppen

 

Hoewel Tmall alleen online opereert, heeft het sinds kort een vernieuwde app waar het door middel van 3D-shoppen nét lijkt alsof je je in een echte winkel bevindt. Bekijk alle functionaliteiten van de app in deze korte video.

Negen redenen om als retailer een live chat te gebruiken
 

Negen redenen om als retailer een live chat te gebruiken

 

Een klantenservice op social media doet er gemiddeld tien uur over om te reageren. En een klant die een e-mail stuurt, moet gemiddeld twaalf uur wachten op een reactie. Dat kan sneller, meent het team van The Website Group. Hoe? Met een live chat.

Image

Welkom in deze hypermoderne click & collect

Een pakketje ophalen bij een pick-uppoint is doorgaans een klusje van enkele minuten. Dat geldt niet voor de Big+ Click & Collect in Israël. Het ophaalpunt is zo ingericht dat je er in alle rust even kunt zitten en kan genieten van een kop koffie of je net ontvangen nieuwe kledingstuk even kunt passen.

 
Image
 

Service

Joe Pine: De post-corona experience economy
 

Joe Pine: De post-corona experience economy

 

Consumenten komen niet voor spullen naar je winkel, maar voor een waardevolle besteding van hun tijd. Dat is het uitgangspunt van Joe Pines concept van de experience economy. En toen kwam de coronacrisis. Wat betekent dit voor de invulling van retail als ervaringsgerichte industrie op de langere termijn?

Service

Podcast: Retaillessen van John van der Ent (Spar)
 

Podcast: Retaillessen van John van der Ent (Spar)

 

In deze podcastaflevering praten we met John van der Ent, ceo van Spar en de laatste topman van V&D. Van der Ent spreekt uitgebreid over de retaillessen die hij geleerd heeft. Ook gaat hij in op het effect van de coronacrisis voor retail en het gemis aan regie door de overheid hierin.

 
Image
 

In het aprilnummer van RetailTrends:

 
Image
 
House of Einstein
 
Image
 
De vrouw achter Amazon
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 
 
Image
 

» 'HEMA-eigenaar heeft troeven op zak om warenhuis te behouden'

» Picnic krijgt alsnog gelijk in zaak Max Verstappen

» Oud Jumbo-topman aan de slag bij Jan Linders

» Zalando wil koolstofemissie terugdringen met 80 procent in 2025

» Amazon creëert 125.000 nieuwe vaste banen

Events save the date

Ibrahim Ibrahim: De winkelruimte van straks - 2 juni

Chistine Boland: Ontketen de aantrekkingskracht van je merk - 9 juni

Joe Pine: De post-corona experience economy - 16 juni

RetailTrends Live! - 10 september

Catch the Shopper - 14 september

Changemakers in Retail - 7 oktober

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.