Podcast: Retaillessen van John van der Ent (Spar)
De mode-industrie moet duurzamer en langzamer worden. En wel nu - terwijl de coronacrisis in volle gang is. Daarvoor pleiten inmiddels bijna tweeduizend ontwerpers, ceo’s en retailers. Is dit inderdaad hét moment om de sector te hervormen?
Hoewel Tmall alleen online opereert, heeft het sinds kort een vernieuwde app waar het door middel van 3D-shoppen nét lijkt alsof je je in een echte winkel bevindt. Bekijk alle functionaliteiten van de app in deze korte video.
Een klantenservice op social media doet er gemiddeld tien uur over om te reageren. En een klant die een e-mail stuurt, moet gemiddeld twaalf uur wachten op een reactie. Dat kan sneller, meent het team van The Website Group. Hoe? Met een live chat.
Welkom in deze hypermoderne click & collect
Een pakketje ophalen bij een pick-uppoint is doorgaans een klusje van enkele minuten. Dat geldt niet voor de Big+ Click & Collect in Israël. Het ophaalpunt is zo ingericht dat je er in alle rust even kunt zitten en kan genieten van een kop koffie of je net ontvangen nieuwe kledingstuk even kunt passen.
Service
Consumenten komen niet voor spullen naar je winkel, maar voor een waardevolle besteding van hun tijd. Dat is het uitgangspunt van Joe Pines concept van de experience economy. En toen kwam de coronacrisis. Wat betekent dit voor de invulling van retail als ervaringsgerichte industrie op de langere termijn?
In deze podcastaflevering praten we met John van der Ent, ceo van Spar en de laatste topman van V&D. Van der Ent spreekt uitgebreid over de retaillessen die hij geleerd heeft. Ook gaat hij in op het effect van de coronacrisis voor retail en het gemis aan regie door de overheid hierin.
In het aprilnummer van RetailTrends:
» 'HEMA-eigenaar heeft troeven op zak om warenhuis te behouden'
» Picnic krijgt alsnog gelijk in zaak Max Verstappen
» Oud Jumbo-topman aan de slag bij Jan Linders
» Zalando wil koolstofemissie terugdringen met 80 procent in 2025
» Amazon creëert 125.000 nieuwe vaste banen
Events save the date
Ibrahim Ibrahim: De winkelruimte van straks - 2 juni
Chistine Boland: Ontketen de aantrekkingskracht van je merk - 9 juni
Joe Pine: De post-corona experience economy - 16 juni
RetailTrends Live! - 10 september
Catch the Shopper - 14 september
Changemakers in Retail - 7 oktober
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.