Met onder meer winkels in Saudie-Arabië, Koeweit en Dubai, is het Midden-Oosten niet helemaal nieuw meer voor Harvey Nichols. Met de nieuwe flagshipstore in Qatar, weet de Britse warenhuisketen zich verzekerd van een potentiële klantgroep die tot de rijkste ter wereld behoort.
Nederland heeft er sinds kort een koopjeswinkel bij. Normal koestert de ambitie om uit te groeien tot een serieuze concurrent van het succesvolle Action. Maar is het businessmodel van discount houdbaar op lange termijn? Dirk Mulder vraagt het zich af.
Op billboards, in bushokjes en tot in den treure in radio- en televisiespotjes. De entree van About You in ons land vorig jaar kan niemand zijn ontgaan. Het offensief heeft volgens oprichter Tarek Müller zijn vruchten afgeworpen.
Om zijn efficiëntie nog verder te vergroten, heeft Ocado deze maand een nieuw geautomatiseerd magazijn geopend. Een bestelling van vijftig producten wordt daar in vijf minuten tijd gepickt en verpakt. Een rondleiding door het high-tech dc.
Voor de delivery-tak van het succesvolle ballenconcept ‘Balls & Glory’ was bedenker Wim Ballieu op zoek naar een geschikte bezorg- annex take-away verpakking. Via de Horecava kwam Wim terecht bij Van der Windt Packaging in België. “Ik wilde het restaurantgevoel vertalen naar de verpakking. Van der Windt heeft dit heel goed begrepen.”