"Zijn de hoogtijdagen van Facebook voorbij?"

4 jaren geleden


Text only:

Klik hier voor de online versie van deze nieuwsbrief
De
Redactie Trainingen
Gooische Kaai 15-16
1141 TV Monnickendam
Tel: 0299-653853
Home
Incompany
Cursussen
Coaching
Onze klanten
Redacteur nodig
Over Ons
Contact

[iCross2014: Prepare for impact!]


Inschrijven kan nog!


Zijn de hoogtijdagen van Facebook voorbij, en zo ja, wat is het volgende veelbelovende platform? Hoe ziet de digitale toekomst van kranten en andere media eruit? Toegevoegde waarde creëren met infographics, hoe gaat dat? En hoe leiden alle inspanningen rond social business eigenlijk tot meetbare resultaten? Tijdens iCross2014, op 3 juni, wordt u bijgepraat over alles waar u als contentspecialist en communicatieprofessional mee te maken hebt…en krijgt.


Programma iCross2014


9:30- 10.00 uur - plenair - dr. Piet Bakker - Crossmediale duizendpoten


Van journalisten en andere communicatieprofessionals wordt steeds meer gevraagd: schrijven, foto’s, video, sociale media, SEO, html, analytics, visualisatie en nog veel meer. Niet in plaats van maar bovenop uw reguliere werk. In deze presentatie proberen we uit te leggen hoe u dat slim en efficiënt kan doen.


10:15-11:00 uur - 1e break-outronde


1. Tonie van Ringelestijn – Social Media: what’s in, what’s out, what’s next?


Tonie van Ringelestijn geeft tips over wat wel en niet goed werkt op social media. Van het beste moment om iets op Facebook te zetten tot koppen die goed scoren op Twitter. Scoren met goed gekozen woorden en met een blik op de toekomst: denken in beeld op Instagram en Vine. Hoe valt u straks nog op in die constante stroom? Die retweets, likes en shares komen er immers niet vanzelf.


2. Elbrich Raessen - Social Media en succesvolle interne communicatie 


In deze break-out sessie leert u hoe u interne social media effectief in kunt zetten en hoe interactie en interne communicatie elkaar kunnen versterken.


3. John Verhoeven – ‘Visual storytelling’ met cijfers – de weg naar de infographic 


In deze presentatie laat John met behulp van veel voorbeelden, zien hoe mediamakers, uitgevers en redacteuren toegevoegde waarde kunnen creëren met infographics.


11:00-11:15 uur -  pauze


11:15-11:45 2e break-outronde - casussen


1. Marten Blankesteijn - Blendle: Betalen voor journalistiek wordt weer leuk


In Nederland is een revolutionair experiment gaande: voor het eerst wereldwijd zijn alle kranten en tijdschriften van één land verenigd in één webapp, waar artikelen per stuk te koop zijn. Wordt het een nieuwe inkomstenbron, zoals iTunes dat was voor de muziekwereld?


2. Heleen van Lier - De Volkskrant en de digitale toekomst


Heleen van Lier is sociale-mediaredacteur van de Volkskrant. De afgelopen jaren leken sociale media vooral een aangelegenheid van de webredactie maar met het nieuwe Volkskrant Plus-project zal de Volkskrant een grote nieuwe stap richting de digitale toekomst zetten. Sociale media worden daarbij nog belangrijker. Heleen vertelt hoe de Volkskrant omgaat met deze transitie en wat de nieuwe plannen zijn.


3. Gonnie Spijkstra - Hoe we in één jaar de social traffic naar telegraaf.nl verdubbelden


Tijdens haar lezing vertelt Gonnie Spijkstra hoe in het afgelopen jaar de social traffic van telegraaf.nl verdubbelde en deelt ze lessen voor Social Media Optimization (SMO).


11:45 -12:30 uur - plenair - Ben Rogmans - Keep it simple


Er is een baaierd aan oplossingen voor de productie van digitale magazines. Ze hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen. Voor de meeste magazines is een eenvoudige oplossing ruim voldoende. Geen toeters en bellen, geen native-apps, beperkte interactiviteit.  Als het maar werkt en prettig leesbaar is.


12:30 -13.45 uur - lunch


13.45 -14:30 uur - plenair - Henk van Ess – Let’s get Personal


Henk van Ess neemt u mee in de wereld van ‘personal search’ in deze live-demonstratie van Google Glass en Facebook Graph. Facebook en Google sleutelen druk aan zoeksystemen waarmee mensen allerlei persoonlijk details aan elkaar kunnen knopen. Waarom doen ze dat? Wat kunt u allemaal te weten komen?  Hoe nuttig of gevaarlijk is dat?


14:30 -14.45 uur - 3e break-outronde


1. Jochem Koole -Social Business - Sociale media succesvol zakelijk inzetten


Jochem Koole leert u, hoe u het zakelijk gebruik van sociale media stapsgewijs kunt uitrollen binnen uw organisatie. Na afloop van deze sessie bent u in staat een startscenario te kiezen dat past bij uw organisatie en haar doelstellingen. U weet hoe u de social business champions binnen uw organisatie kunt vinden, hoe u hen kunt helpen om persoonlijk succes te ervaren en zakelijk succes te boeken, waardoor u steeds meer steun voor de zakelijke mogelijkheden van sociale media binnen uw organisatie creëert.


2. Merel Roze - Schrijven voor mobile devices en responsive sites


Kopteksten, menu-items, call to actions, linkteksten, foutmeldingen: voor een intuïtieve mobiele ervaring moeten deze teksten perfect zijn. De webschrijver moet steeds vaker schrijven voor responsive sites waarbij de smartphone leidend is voor de content. Weinig ruimte dus, en daarom moet de tekst precies goed zijn. Ultrakort en vooral functioneel.  Welke teksten werken wel, en welke niet? Waarom moet u op letten om als tekstschrijver voor mobiele devices het verschil te maken?


3. Jeroen Mirck - Storytelling, Contentmarketing en de inzet van de Blog


Als zelfstandig spreker en publicist weet Jeroen Mirck de link te leggen tussen de technologie en de beoogde boodschap. Hoe vertel je wat je wilt vertellen aan luisteraars die ook echt blijven luisteren?


15:30-16:15 uur - plenair - Paulus Veltman – Prepare for Impact! Hoe technologie ons leven gaat veranderen


Met passie vertelt Paulus Veltman over alle technologische ontwikkelingen en zet ze overzichtelijk voor u op een rij. Hij praat u bij over onderwerpen als 3D-printen, the Internet of Things, Quantified Self, wearable computing, disruptive technologies en Singularity. Bereid u voor op de toekomst. Prepare for Impact!


16:15 - 16.45 uur Netwerkborrel



22 mei 2014


[Interviews ]


In aanloop naar [iCross2014] stelden wij de sprekers een aantal vragen. Lees hier de interviews.



Tonie van Ringelestijn



Gonnie Spijkstra



Henk van Ess



Ben Rogmans



dr. Piet Bakker



Marten Blankesteijn



Jeroen Mirck



Merel Roze



Paulus Veltman



Elbrich Raessen


[Kosten]


De kosten voor [iCross2014] zijn € 345,- excl. btw. Voor zzp’ers die in het bezit zijn van een geldige VAR WUO verklaring, is de prijs € 295,-. Wij verzoeken u een kopie van uw VAR WUO verklaring samen met uw inschrijving te mailen.


 
© De
Redactie Trainingen 2013
 


Klik hier als u geen e-mails van [De Redactie] Trainingen en Opleidingen meer wilt ontvangen:
http://www.deredactie.nl/?ACT=5&id=xv8eZEmMxA


Deredactie.nl

Categorieën: Gemeente Informatie Lokaal
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2018