In het novembernummer van RetailTrends: MediaMarktSaturn, Amac en Zeeman

Image
Zo geeft Witteveen Blokker 'weer terug aan Nederland'
 

Zo geeft Witteveen Blokker 'weer terug aan Nederland'

 

Een stukje Blokker voor iedereen. Met dat uitgangspunt start de huishoudketen eind november met het uitgeven van aandelen aan zijn klanten, die daarmee zogeheten ‘Blokjes Houders’ worden. Wat houdt het concept precies in en wat is de meerwaarde ervan voor zowel Blokker als zijn klanten?

Het belang van moderne technologie voor de modebranche
 

Het belang van moderne technologie voor de modebranche

 

Consumentenverwachtingen zijn hoger dan ooit. Ze verwachten een ervaring, willen een dialoog met het merk en invloed uitoefenen op het aanbod. En om dat mogelijk te maken is geavanceerde technologie nodig. 

RetailTrends november: MediaMarktSaturn, Amac en special What's Next in Retail Tech
 

RetailTrends november: MediaMarktSaturn, Amac en special What's Next in Retail Tech

 

Het novembernummer van RetailTrends staat grotendeels in het teken van technologie. Zo spreken we Sonja Moosburger, managing director van N3XT, de innovatietak van MediaMarktSaturn. Verder interviews met onder meer Amac, Facebook en de retaillessen van Erik-Jan Mares (Zeeman).

Online reviews in Nederland: feiten en cijfers
 

Online reviews in Nederland: feiten en cijfers

 

Een deel van de Nederlandse consumenten (22 procent) leest vaker online reviews dan vóór de coronacrisis, blijkt uit onderzoek van Capterra. Hoe herkent de consument een nepreview en welke producten worden het meest beoordeeld? Dat lees je in deze infographic.

Vijftien succesvolle bedrijven die zonder geld begonnen
 

Vijftien succesvolle bedrijven die zonder geld begonnen

 

Je hebt niet altijd veel geld nodig om succesvol te worden met je bedrijf. Met een goed idee en hard werken kun je ook een heel eind komen. Kijk maar naar deze video.

Advertorial

Hoe belangrijk is internet tijdens corona voor de retail?
 

Hoe belangrijk is internet tijdens corona voor de retail?

 

Sinds de coronacrisis is er veel veranderd. In eerste instantie gingen veel winkels dicht, maar mochten op een later moment toch weer open. Ook zag je verschuivingen naar online. Het internet kon ervoor zorgen dat veel werkzaamheden toch door konden gaan.

Advertorial

Spreiding van winkelbezoek mogelijk
 

Spreiding van winkelbezoek mogelijk

 

Stocard heeft een intelligente campagne ontwikkeld om het winkelbezoek in december te spreiden.

Service

Terugkijken: What's Next in Retail Tech
 

Terugkijken: What's Next in Retail Tech

 

Op de line-up staan onder meer Albert Heijn, Wehkamp,  Jumbo Tech Campus, Para Ti, MediaMarktSaturn N3XT, futurist Christian Kromme, neurowetenschapper Dr. Roeland Dietvorst, techexpert Pamela Pavliscak en merkstrateeg Alain Sylvain.

Service

Podcast: Retaillessen Geert-Jan Smits (Flinders)
 

Podcast: Retaillessen Geert-Jan Smits (Flinders)

 

In deze podcastaflevering spreken we met Geert-Jan Smits, oprichter van Flinders Design. We spreken uitgebreid over hoe hij zijn bedrijf met vallen en opstaan heeft opgebouwd. Smits gaat ook uitgebreid in op de veranderende rol van de fysieke winkel, de veranderende verdienmodellen in retail en de kansen die een crisis brengt.

Alternatieve tekst

In het novembernummer van RetailTrends:

 
Image
 
Erik-Jan Mares (Zeeman)
 
Image
 
Ed Bindels (Amac)
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 

» Klanten kunnen met 'blokjes' mede-eigenaar worden van Blokker

» Nederlands fietsenmerk Muto opent eerste permanente winkel

» L'Oréal opent twee 'technology first'-winkels in Qatar

» ING: volgend jaar lichte groei detailhandel

» Ahold Delhaize neemt onlinesuper FreshDirect over

Events save the date

Stores That Wow - 9 februari

Fans Love Brands - 8 april

Next Gen Retail in Berlijn - 22 april

The Eataly Experience - 3 juni

Changemakers in retail - 10 juni

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.