Verliezer van de week: Mega World
De duurzaamheidsdoelstellingen van IKEA zijn niet mals. Zo wil het bedrijf in 2030 volledig circulair zijn. Maar hoe krijgt de Zweedse meubelreus zijn klanten mee in zijn ’slimme’ doelen? Dat legde country sustainability manager Hanneke van de Vijfeijke uit tijdens Changemakers in Retail.
Ook Leiden heeft sinds deze week een Zara-winkel. Het is een grote: eentje van drieduizend vierkante meter, verdeeld over vier verdiepingen.
Het oktobernummer van RetailTrends staat in het teken van Changemakers in Retail. Zo spreken we uitgebreid met de topman Nederland van The Body Shop, nemen we een duik in de 'cancel culture' en onderzoeken we de ingewikkelde balanceeract tussen duurzaamheid en winst.
Als retailer kun je de nieuwe LinkedIn Stories gebruiken om in contact te komen met je doelgroep en meer betrokkenheid te genereren. Hoe? Dat zie je in deze infographic.
RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Asos en Mega World.
Advertorial
Nog steeds staat social distancing voorop in de strijd tegen COVID-19. Het beperken van het aantal personen in je winkel, is alvast één belangrijke maatregel in deze nieuwe realiteit. Decathlon zet de digitale klantenteller in om de veiligheid voor klant en medewerker te garanderen.
Als ondernemer in de retail loop je verschillende risico’s. Zo kun je aansprakelijk worden gesteld voor het leveren van een verkeerd, of bijvoorbeeld een ondeugdelijk product.
In het oktobernummer van RetailTrends:
» Medewerkers Miss Etam naar de rechter: afbraak keten moet stoppen
» 'Winkelend publiek in grote steden gehalveerd'
» 'Markt voor virtuele paskamers verdubbelt binnen vijf jaar'
» HC&A: uitstoot broeikasgassen flink verminderd
» Duitse webwinkels in het rood door retouren
Events save the date
What's Next in Retail Tech - 12 november
Stores That Wow - 9 februari
Fans Love Brands - 8 april
Next Gen Retail in Berlijn - 22 april
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.