Zomer en leren? Een prima combinatie

4 jaren geleden


Text only:

Klik hier voor de online versie van deze nieuwsbrief
De
Redactie Trainingen
Gooische Kaai 15-16
1141 TV Monnickendam
Tel: 0299-653853
Home
Incompany
Cursussen
Coaching
Onze klanten
Redacteur nodig
Over Ons
Contact

[Zomer en leren? Een prima combinatie]


Met de Summerschool naar Het Taalcongres



De zomer is de tijd om heerlijk met vakantie te gaan en te ontspannen. De zomer is ook de tijd om tijdens een workshop van [De Redactie] Trainingen in een prettige ambiance uw kennis bij te spijkeren. De Summerschool biedt u ook dit jaar weer een ruime keuze aan eendaagse workshops op het gebied van redactie, communicatie en nieuwe media.


Kies wat bij u past en boek nu uw Summerschool workshop(s).


U ontvangt bij uw inschrijving een uniek [De Redactie] Summerschool strandlaken (om in de zomerse sferen te blijven). Bovendien verloten wij onder de deelnemers van de Summerschool gratis toegangskaarten voor Het Taalcongres op 28 oktober 2014.


Lukt het u deze zomer niet omdat u of uw medewerkers al vakantieplannen hebben? Geen probleem: alle Summerschool workshops zijn het hele jaar door ook als op maat gemaakte incompany training te boeken. Informeer naar de mogelijkheden. Mail s.vuijsters@deredactie.nl of bel ons op 0299-653853.


Zakelijke correspondentie - B1 schrijven In deze training staat naast de schriftelijk vaardigheden, de doelgroep centraal. Weten voor wie u schrijft. Docent: Hans Vos. Datum: 26 augustus.


Eindredactie voor eindredacteuren Strategisch beleid van de eindredacteur. Deze workshop eindredactie gaat verder waar de standaard cursus eindredactie ophoudt. Docent: Hans Vos. Datum: 9 september.


Spelling 2014 Een volledige dag in het teken van spelling. Docent: Hans Vos. Datum: 30 september.


Schrijven voor social media Effectief schrijven voor verschillende platformen. Docent: Merel Roze. Datum: 18 september. Lezen wat Merel Roze zo leuk vindt aan Summerschool? Klik hier.


Introductie social media Hoe u een goede start maakt met sociale media. Docent: Paulus Veltman. Datum: 17 september.


Uitwerken van een interview  Van interview naar aantrekkelijk artikel. Deze resultaatgerichte training levert u de kennis en vaardigheden om een interview snel en effectief uit te werken. Docent: Tobias Reijngoud. Datum: 11 september.


Informatief schrijven  Zet die ingewikkelde materie om in eenvoudig te begrijpen kost. Docent: Tobias Reijngoud. Datum: 25 september.


De kracht van het beeld Een goedgekozen beeld zegt meer dan duizend woorden. Docent: Wim Honders. Datum: 25 augustus.


Crossmedia storytelling Uw verhaal transmediaal vormgeven. Docent: Wim Honders. Datum: 1 september.


Snel en doeltreffend researchen voor verhalen Story-based inquiry. Docent: Luuk Sengers. Datum: 26 augustus.


“Long form: verhalend schrijven’ Storytelling. Verhalende journalistiek. Dramaturgie. Long-Form. Docent: Luuk Sengers. Datum: 27 augustus.


Corporate storytelling Bedrijfsinformatie creatief communiceren. Docent: Marieke Groen. Datum: 28 augustus. Klik hier voor meer informatie over Marieke Groen en de Summerschool workshop.


Interviewen Een goed interviewer kijkt en luistert. Docent: Meike Huber. Datum: 28 augustus.


Sterkte copy Na deze training heeft u zin om aan de slag te gaan en beeldschone en strakke copy te schrijven. Docent: Dolf Weverink. Datum: 2 september.


Film maken met de iPad  Leer filmen en monteren met de iPad. Docent: Studio Bromet. Datum: 3 september.


Stijlvol communiceren Vergroot uw flexibiliteit en bereik meer. Docent: Leanne Steeghs. Datum: 4 september.


Masterclass In Beeld


Beeld is overal, en de productie en consumptie ervan nemen alleen maar toe. Dat maakt het communicatievak steeds visueler, want beeld verrast, vermaakt, verduidelijkt en verleidt. Op 22 september organiseert [De Redactie] Trainingen de masterclass In Beeld.


Op deze dag delen verschillende ‘meesters in beeld’ hun ervaringen en lessen over beeldtrends, beeldwetten, beeldbewerking, beeldmarketing en de toekomst van beeld. Met vijf uitgebreide lezingen en tussentijdse opdrachten is deze masterclass een must voor iedere communicatieprofessional die geregeld voor belangrijke beeldkeuzes staat. Wat zijn trends in het gebruik van foto’s, hoe zet u uw fotobudget slim in en hoe haalt u het beste resultaat uit een foto-opdracht? Wat is de toegevoegde waarde van een infographic of animatie bij uw verhaal? Hoe benut u de videotrend optimaal voor online marketing en wat kan beeld bijdragen aan merklading en dialoog met uw doelgroep? Kom ook in beeld, schrijf u nu in.


Beeldtrends, beeldwetten, beeldbewerking, beeldmarketing. Lees hier het interview met spreker Johan Groeneveld.


Met een goede video kun je mensen in hun gevoel raken. Lees hier het interview met spreker Tjapko de Heus.


 


29-07-2014


[Online met...]



Arno Kantelberg is hoofdredacteur bij Esquire


Wat doet een hoofdredacteur bij Esquire eigenlijk?


Ach, zo’n beetje alles en niks. Wij opereren al jaren met de tegenwoordig zo populaire rompredactie, dus ik voel me al sinds pak ‘m beet 2006 een jack of all trades. Zometeen weer even wat fotobijschriften corrigeren.


Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?


Ik doe niet aan e-readers. Ik hou van de tactiele sensatie van het ouderwetse papier – al schijn je daar tegenwoordig niet voor uit te mogen komen.


Wat is jouw laatst aangeschafte app?


Park Mobile. Had ik nog niet, volgens mij als enige autobestuurder in Nederland. Is toch een uitkomst voor iemand die, zoals ik, steevast zonder cash rondtoert. De app die ik daarvoor heb aangeschaft (voor gratis) is die van Men’s Weekly, een wekelijkse selectie van fraais uit Esquire, Quote en Men’s Health, de drie titels die het mannenbolwerk   van de Hearst-uitgeverij vormen. Het is eigenlijk een digitale Readers Digest, al vinden ze het hier in het pand geloof ik niet fijn dat ik een   nieuwe app met zoiets oubolligs vergelijk. Historisch besef is niet echt een pré in de wereld van het online-opportunisme. Maar ik vind die Men’s Weekly-app wel een geslaagde operatie.


Wie was jouw leermeester?


Ik beschouw mijn oude vriend Daan Dijksman (ex-HP, ex-VARAgids) als   mijn mentor, maar het gaat, meen ik in alle bescheidenheid, in onze   business om verhalen vertellen. En dat heb ik – indirect weliswaar -  geleerd van Gay Talese’s en Simon Carmiggelts van deze wereld. Verder   vind ik – je vraagt het me niet, maar ik zeg het toch – dat Eva Hoeke in de PS-bijlage van Het Parool een waardig opvolger van Carmiggelt is.  Honderd keer beter dan Ischa Meijer in ieder geval.


Hoe beleeft de consument jouw merk over vijf jaar?


Staat het heel onnozel als ik zeg dat ik daar werkelijk geen flauw idee van heb? Lees meer.


 
© De
Redactie Trainingen 2013
 


Klik hier als u geen e-mails van [De Redactie] Trainingen en Opleidingen meer wilt ontvangen:
http://www.deredactie.nl/?ACT=5&id=xv8eZEmMxA


Deredactie.nl

Categorieën: Gemeente Informatie Lokaal
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2018