| | Beste lezer, Graag informeren we jou, als gebruiker van de module leerlijnen, over nieuwe mogelijkheden. Lees meer over ontwikkelingen binnen Leerlijnen jonge kind, leerlijnen voor andere doelgroepen zoals betekenisvol onderwijs in groep 3 en hoogbegaafdheid én een handige ontwikkeling binnen ParnasSys die je kunt gebruiken om overzichten vanuit Leerlijnen snel te mailen. Veel leesplezier gewenst! Ken je Bas? De methode is vernieuwd! | | Bas, dat is die leuke jongen uit het boek Ik ben Bas! Vertrouwd bij kinderen én ouders. Als leerkracht ken je hem misschien wel van Bas gaat digitaal, Bas telt mee of Doe meer met Bas. Bas kan veel betekenen voor het kleuteronderwijs. En wat betekent de recente update voor de verwijzingen in de leerlijnen jonge kind (voor kleuters)? | Lees verder | |
|
Hoogbegaafd, nou én�! | 'Hoogbegaafd? Dat lijkt me erg handig, want hoogbegaafde kinderen maken toch nooit fouten? Die weten alles en hebben toch geen uitleg nodig?' Twee voorbeelden van uitspraken in gesprekken over hoogbegaafdheid die onderwijsadviseur Erwin Dekker in de afgelopen tien jaar vaak heeft gehoord. Hij bespreekt in zijn blog hoe je de ondersteuningsvraag van hoogbegaafde kinderen kunt beantwoorden. Lees verder » | |
|
Een rapport voor kleuters bij de leerlijnen | Natuurlijk zijn ouders benieuwd hoe hun kind het doet op school. Daarom geven we al jarenlang rapporten mee. Maar wat doe je voor kleuters; die nog geen cijfers krijgen? Wat deel je dan met ouders, en hoe? Met de Leer- en ontwikkelingslijnen jonge kind als basis, heb je verschillende mogelijkheden. Lees verder » | |
|
Waarom en hoe toets je in groep 3? | We nemen elk jaar toetsenâ¯af, ook in groepâ¯3. Zo’nâ¯toets kan nuttig zijnâ¯alsâ¯je de resultaten wilt vergelijkenâ¯door de jaren heen, van een leerling, een groep,â¯ofâ¯de school als geheel.â¯Maarâ¯gaanâ¯leerlingenâ¯er ook beter van leren?â¯De belangrijkste vraag rond toetsen is: wat wil je weten?⯠Lees verder » | |
|
Online mini-symposium âEn wat doen we met groep 3?â | Leerlingen in groep 3 zien wij vaak als grote, zelfstandige kinderen die methodisch kunnen werken. Niets is minder waar, het zijn nog steeds jonge kinderen met hun bijpassende behoeftes. Welke zijn dat? En hoe geef je hier voldoende ruimte voor als de lessen ook gegeven moeten worden? Kortom: hoe laat je de groep 3 leerling tot zijn recht komen? Denk hierover met ons mee tijdensâ¯hetâ¯minisymposium⯠'En... wat doen we met groep 3?'â¯opâ¯woensdagmiddagâ¯14 aprilâ¯2021.⯠Lees verder » | |
|
Status onderzoek naar Leerlijnen Jonge Kind | Regelmatig krijgen we de vraag hoe het staat met het onderzoek naar de Leer- en ontwikkelingslijnen Jonge Kind. We begrijpen dat deze vraag speelt bij scholen. Graag geven we jullie inzicht in waar we ons mee bezig houden, naast het inhoudelijke onderzoek. Lees verder » | |
|
| |
| |
| | Adresgegevens | Burgemeester Jamessingel 2 Postbus 368 2800 AJ, Gouda |
| | | | | | Klik hier om je uit te schrijven voor deze nieuwsbrief. Je kunt deze nieuwsbrief ook doorsturen aan een collega die zich hier kan aanmelden voor de nieuwsbrief. |
| |
|