Laden...
RetailTrends juni-editie: 'crisisspecial'
Beste ,
Het juninummer van RetailTrends staat geheel in het teken van de vraag: hoe verder na de crisis? We spreken experts en retailers, lichten winnaars en verliezers uit en blikken vooruit op de gevolgen van de afgelopen maanden voor de verschillende retailbranches.
Lees het magazine hier online. Retaillessen: Casper Meijer Ruim een jaar is-ie nu ceo van Welkoop, na twee turbulente jaren bij Blokker. Casper Meijer over de ego-ceo, slechte grappen en fouten begraven. “Over Blokker zeiden mensen: doe 't niet, Casper, doe ’t niet. Maar eerlijk gezegd: ik wilde wel erg graag ceo worden en dan zie je zaken wat rooskleuriger.”
Lees hier de retaillessen van Casper Meijer. De grote parade van winnaars en verliezers En toen was het maart 2020. Het was erop of eronder. Niet alleen voor winkels in Nederland, maar wereldwijd. Wie trekken er aan het langste eind? En wie aan het kortste? Een voorlopige tussenstand.
Lees hier het achtergrondverhaal. Van Tilburg: 'Het was spooky in de winkel, echt deprimerend' Van Tilburg Kleding bestaat dit jaar 135 jaar en Van Tilburg Mode en Sport viert zijn zeventigjarig jubileum. Normaal is het Noord-Brabantse familie - bedrijf wel in voor een feestje, maar ‘toen brak de coronapleuris uit’, vertelt Peter van Tilburg, telg van de vierde generatie die samen met zijn zonen de zaken runt.
8x sexy met stenen Shop je nu in een winkel, of toch eigenlijk online? Hier heb je geen idee, zó naadloos is de totaalervaring van clicks & bricks. Laat je inspireren door deze acht winkelconcepten die sowieso één motto delen: Alles kan.
Krijgt de aarde een aai over z'n bol? Dieren op plekken waar het normaal zwart ziet van de mensen. Geen smog, maar blauwe luchten rond de Mount Everest. De lockdown bood ons een inkijkje in een andere wereld – ook voor retailers. Wordt duurzaamheid nu écht de nieuwe norm of gaan alle groene beloftes de prullenbak in? Lees hier het artikel. Kom maar met de gouden regen “Waren we in 2008 onderdeel van het probleem, nu zijn we onderdeel van de oplossing”, zeggen de banken in koor. Mooie woorden, of – eindelijk – ook mooie daden? Een belrondje langs belangenbehartigers en banken.
Lees hier het achtergrondverhaal. De strijd om originaliteit Van sentimentele inhakers tot onverwachte creativiteit. De coronacrisis inspireerde merken tot allerlei acties. De ene geslaagd, de andere, tja, wat minder. Twee merkenmeesters over de do's en don'ts. Lees hier het interview. Selfie Björn Kuipers
Björn Kuipers (47)
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom |
Laden...
Laden...
© 2025