Retail & Brands Festival - Tap into the new consumer economy Op de line-up 2019 verwelkomen we nationale en internationale corporate leaders en pirates, vernieuwers, dwarsdenkers en uitdagers. Zij die hun hoofd boven het maaiveld durven uitsteken. Zij die inspireren en nieuwe perspectieven schetsen. Ben jij klaar voor de new consumer economy? Laat je inspireren op het Retail & Brands Festival.
Hieronder aandacht voor het lifestylemerk RUMAG, de Duitse maaltijdboxbezorger Marley Spoon en het belang van merkactivisme. Waarom RUMAG. overal schijt aan kan hebben Met brutale, herkenbare teksten claimt het Amsterdamse lifestylemerk Rumag een vaste positie in de timeline van steeds meer millennials. En dat terwijl die groep zich zeker niet gemakkelijk bindt aan een merk. Succes staat of valt met het vinden van de juiste toon en content, ondervonden grondleggers Thijs van der Heide en Danny Membre. “We zoeken de grens op en gaan er het liefst nét overheen.” Lees hier het interview met de Rumag-mannen. Thijs van der Heide en Danny Membre van Rumag spreken op het Retail & Brands Festival over wat retailers van hun succesverhaal kunnen leren. Marley Spoon: geen retailer, maar een productiebedrijf De maaltijdbox mag dan de hype voorbij zijn, voor Marley Spoon is de rek er nog niet uit. De Duitse startup denkt uit te kunnen groeien tot een miljardenbedrijf. Topman Fabian Siegel over gepersonaliseerde recepten, het stelen van klanten en de lange weg naar winstgevendheid. Lees hier het interview met de ceo van Marley Spoon. Managing director marketing EU Dijana Dimitrovska van Marley Spoon is spreker op het Retail & Brands Festival. Daar gaat zij in op de missie van de maaltijdboxbezorger: de supermarkt overbodig maken. Twaalf cijfers over het belang van merkactivisme Bijna acht op de tien merken kunnen verdwijnen zonder dat de consument ervan wakker ligt. Zorg dus dat je merk van betekenis is, stelt Havas in het Meaningful Brands-onderzoek. Verbeter het dagelijks leven en maak een positieve impact op de samenleving. Alleen een merkpurpose is niet meer genoeg, het is tijd voor merkactivisme. Lees hier het artikel over het Meaningful Brands-onderzoek.
Helen Job van TCO London is spreker op het Retail & Brands Festival. Zij is expert op het gebied van merkactivisme en kent als geen ander de vele kansen én valkuilen. Ook legt ze uit waarom brand activisme per definitie een kwestie van de lange termijn is. Businesspartner worden? Mail dan naar Gideon ten Holte (gideon@retailtrends.nl) voor meer informatie. RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. |